FlevoMeer Bibliotheek flexibel en inspirerend

Foto: FlevoMeer Bibliotheek

Medewerkers van FlevoMeer Bibliotheek hebben er in 2020 alles aan gedaan om in de behoeften van de klant te voorzien door het organiseren van nieuwe diensten.

Met trots presenteert FlevoMeer Bibliotheek dan ook de factsheet 2020 Het gehele jaar ging het op en af. Bibliotheken open, bibliotheken dicht, de ThuisBieb, de AfhaalBieb of de UitleenBieb.

ThuisBieb, AfhaalBieb en UitleenBieb

Door deze diensten was het mogelijk om boeken te blijven lenen met als resultaat bijna 1 miljoen uitgeleende boeken, films, DVD’s, e-books en luisterboeken. De uitleen van e-books en luisterboeken steeg met 38%.

Om in contact te blijven met klanten zijn Bel de Bieb en Bel de Klant ontwikkeld. Via Bel de Bieb stelde de klant vragen over bijvoorbeeld het lenen van e-books en luisterboeken. Medewerkers belden bij Bel de Klant leden om te vragen hoe het met ze ging.

De basisscholen in de 5 gemeenten Lelystad, Noordoostpolder, Urk, Dronten en Zeewolde gaven tijdens de eerste lockdown aan dat kinderen behoefte hadden aan boeken. Snel zijn 2441 leestassen inclusief tips aan 27 scholen geleverd.

Online activiteiten

In 2020 zijn tijdens de lockdowns de fysieke activiteiten omgezet naar online activiteiten. De bekende auteurs Eva Vriend en Suzanna Jansen hebben 4 online lezingen gegeven over hun boeken. In samenwerking met Omroep Flevoland, Batavialand, Bibliotheek Netwerk Flevoland en denieuwebibliotheek zijn de verhalen van Flevolanders opgetekend in Verhalen in Virustijd.

Een bijzonder jaar

Voor iedereen was 2020 een bijzonder jaar. FlevoMeer Bibliotheek is trots en blij dat klanten tevreden zijn over de dienstverlening in dit jaar. 44% is (zeer) tevreden over de dienstverlening tijdens sluitingsperiodes. Over de dienstverlening na heropening is 70% zeer tevreden.

Inwoners waarderen FlevoMeer Bibliotheek en maken steeds meer gebruik van de online en offline diensten.

 

 

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden