FlevoMeer Bibliotheek blijft in contact met haar leden

FlevoMeer Bibliotheek gaat door met het bellen van leden
FlevoMeer Bibliotheek gaat door met het bellen van leden
Foto: FlevoMeer Bibliotheek

Om in contact te blijven met bezoekers belde FlevoMeer Bibliotheek van 15 t/m 17 april met haar leden in Lelystad en de Noordoostpolder. Door de positieve ontvangst gaan vanaf donderdag 23 april ook medewerkers van Dronten, Zeewolde en Urk bellen met hun leden.

“De telefoontjes zijn goed ontvangen”, vertelt Angenita de Jong – Oosterink. “Zowel door collega’s als de leden. Ze waarderen het dat we aan ze denken en zijn blij met het telefonisch contact. Vooral het praatje maken wordt als erg fijn ervaren. Daarnaast geven we informatie over e-books, luisterboeken, de ThuisBieb en Delpher, een digitaal archief vol oude kranten, boeken en tijdschriften. Collega’s laten ons weten dat ze het erg fijn vinden om op deze manier toch een helpende hand te bieden.”

Na het succes in Lelystad en de Noordoostpolder gaan medewerkers uit Dronten, Zeewolde en Urk ook bellen met hun leden. Angenita: Na de persconferentie van afgelopen dinsdag weten we dat we als Bibliotheek langer dicht moeten blijven. Dit vinden niet alleen wij, maar ook onze leden erg jammer. In contact blijven met elkaar is voor ons dan ook erg belangrijk. We helpen waar we kunnen, en we krijgen tegelijkertijd een mooi beeld van deze groep senioren in ons werkgebied. Zo kunnen we onze dienstverlening aan hen verbeteren. Nu en als we weer open mogen.

Bel de klant

Met het telefonisch klantencontact wil FlevoMeer Bibliotheek senioren in hun werkgebied laten weten dat ze aan hen denken. Medewerkers bellen om een praatje te maken, te vragen hoe het met ze gaat en om te kijken of ze hulp nodig hebben met de digitale diensten. Drie medewerkers per vestiging bemannen de telefoon waarbij er gewerkt wordt volgens de richtlijnen van het RIVM. Zo zit elke medewerker in een aparte ruimte en wordt alle apparatuur na gebruik ontsmet.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen