WK-koorts begint in Nederland: zoekopdrachten door het dak

01 nov 2022, 19:37 Nieuws
rechtenvrije afbeelding seeders
Seeders
Nederland begint warm te lopen voor het WK voetbal, dat op 20 november begint in Qatar. Dit blijkt uit een analyse van de Google zoekopdrachten door online marketing agency Seeders. De zoekterm ‘wanneer begint het WK’ kende een stijging van liefst 299% tot ruim 9.000 zoektermen.
LANDELIJK, 01-11-2022 - De grote vraag is natuurlijk op welke data het Nederlands elftal in actie komt in de groepsfase van het toernooi. De zoekterm ‘Wanneer speelt Nederland’ werd 12.000 keer ingetikt in de zoekmachine, blijkt uit . 1400% meer dan in augustus. Ook ‘speelschema Nederland’ werd veelvuldig gevraagd door Nederlanders: bijna 10.000 keer.
Selectie Nederlands elftal in Qatar
Op 11 november maakt bondscoach Louis van Gaal bekend welke 26 spelers mee gaan naar Qatar. De zoekterm ‘Selectie Nederlands elftal’ ziet nu al een stijging van 304%. Deze term heeft meer dan 26.000 zoekopdrachten per maand. Op vrijdag 21 oktober werd de voorselectie bekendgemaakt met hierin 39 spelers. Er moeten nog 12 namen afvallen die niet op het vliegtuig stappen richting de oliestaat.
Tijdverschil en nieuwe shirts
Opvallend is ook dat Nederlanders zoeken naar het tijdsverschil in Qatar. Waar hierop in de zomer nog gemiddeld 1.850 keer gezocht werd is dit op dit moment al 4.400 keer. Een plus van 137%. Ook het nieuwe shirt, waar Oranje in gaat spelen in Qatar, zorgde voor veel nieuwsgierigheid. ‘Shirt Nederlands elftal’ werd in september, de maand waarin deze bekend werd gemaakt, 147.000 keer gezocht. Een stijging van 490%.
________________________________________________________________
Verantwoording onderzoek
Het onderzoek is gebaseerd op het aantal zoekopdrachten in Google in september 2022.
Over Seeders
Seeders is een toonaangevend online marketing agency en is in 2012 opgericht in Zwolle. Het bedrijf is gespecialiseerd in het creëren van online autoriteit en zichtbaarheid door middel van linkbuilding, SEO en Digital PR. Inmiddels heeft het bedrijf 11 kantoren in 10 landen, is actief in 50+ markten en heeft meer dan 100 medewerkers. Met een internationaal netwerk van publishers biedt Seeders wereldwijde ondersteuning bij het verbeteren van de digitale zichtbaarheid van bedrijven.