Gemeente start met het sociaal loket

Foto: Pixabay.com

Inwoners van Noordoostpolder kunnen vanaf 1 september met al hun zorgvragen en voor ondersteuning bellen naar het sociaal loket van de gemeente via 0527 633911.

Wethouder Marian Uitdewilligen: “Op een laagdrempelige manier willen we inwoners de ruimte geven om uiteenlopende vragen te stellen waar ze zelf niet uitkomen. Bijvoorbeeld wanneer er zorgen zijn over de kinderen, een partner of over geldzaken. We willen voorkomen dat inwoners te lang met hun vragen blijven rondlopen.” De professionals van het sociaal loket ondersteunen de inwoners graag bij het helder krijgen van hun zorgvraag.

Daarbij kijken zij breed naar de mogelijkheden en geven zij informatie en advies. Ook kunnen zij inwoners doorverwijzen naar andere organisaties binnen de gemeente Noordoostpolder voor ondersteuning.

De afgelopen maanden is de gemeente bezig geweest met het organisatorisch inrichten van het sociaal loket. Eén plek met kennis en informatie over het veelzijdige aanbod van zorg, voorzieningen en regelingen. Het team bestaat uit professionals met verschillende achtergronden waaronder een financieel adviseur.

Het is de bedoeling dat naast het algemene telefoonnummer ook een ‘huiskamer’ wordt ingericht, waar iedereen met een vraag kan binnenlopen. Door de coronamaatregelen moet dit nog even wachten. De gemeente vraagt inwoners eerst te bellen voor een afspraak.

Het is ook mogelijk het sociaal loket te vragen om jou te bellen, via noordoostpolder.nl/sociaalloket of door een e-mail te sturen naar [email protected].

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen