Makelaardij De Munt vergroeid met Noordoostpolder

Herma Weckesser in gesprek bij FiberFlevo.
Herma Weckesser in gesprek bij FiberFlevo.
Foto: De Munt

Makelaardij De Munt is al 25 jaar gevestigd in Emmeloord. Herma Weckesser en haar team kennen de pieken en dalen in de vastgoedmarkt en kennen de Noordoostpolder door en door.

Die kennis gaat zelfs letterlijk de diepte in. „Of het nu in Rutten is of in Kraggenburg, we kennen alle type huizen. We kennen de ondergrond, weten waar olietanks kunnen zitten, waar vervuiling is en of er asbest aanwezig is”, vertelt Weckesser.

En mensen kennen De Munt. „Voor sommigen mag ik al voor de derde of vierde keer de verkoop doen. Ze bellen me op dat ze kleiner willen wonen of een woning zoeken voor een van de kinderen. Of ik iets weet wat vrijkomt.”

Dat hoeft vaak niet op stel en sprong. „Dan vertellen ze me dat ze over twee jaar willen verhuizen en of ik intussen voor hen op zoek wil gaan. Door ons netwerk weten we wat er speelt en waar behoefte aan is. Zo breng je vraag en aanbod bij elkaar.”

Bestaande bouw

Makelaardij De Munt is gespecialiseerd in aan- en verkoop van bestaande woningbouw en verhuur en verkoop van bedrijfspanden. Recentelijk zocht de makelaardij huurders voor MC Emmeloord. „Daar hebben we 5.000 vierkante meter mogen vullen met zorggerelateerde ondernemingen. Een hele mooie opdracht.”

Momenteel zoekt De Munt huurders voor het verbouwde en modern geoutilleerde pand van de Rabobank in Emmeloord. De bank bezet de benedenverdieping en de etages daarboven – met een eigen entree – worden verhuurd.

„Het gaat om 3.200 m2 prachtige kantoorruimte voor allerlei zakelijke doeleinden. Daar zoeken we nu eerst huurders voor en als er een juiste koper is voor het complete pand, dan mogen we daar ook in bemiddelen.”

Website de-munt.nl

Makelaardij De Munt startte op bedrijventerrein De Munt in Emmeloord, wat de naam verklaart. Inmiddels is het bedrijf alweer 19 jaar Onder de Toren neergestreken. Weckesser verruilde daar dit jaar het hoekpand voor een kleiner tussenpand.

„Door de digitalisering hebben we die ruimte niet meer nodig. Een etalage hoeven we bijvoorbeeld niet meer in te richten, want mensen kijken naar Funda en onze eigen site.” De werkzaamheden zijn er dus vooral op gericht informatie up-to-date te houden.

„Maar we moeten ook steeds weer vernieuwend zijn”, voegt Weckesser toe, „en daar wordt door onze mensen hard aan gewerkt. Als mensen hier niet meer binnenlopen moeten we bij hen zien binnen te komen met digitale goede fotoreportages, goede plattegronden en duidelijke toelichting. Zodat ze op elk moment van de dag op hun tablets en smartphones die nieuwste informatie kunnen bekijken.”

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen