Bieb belt met oudere leden

FlevoMeer Bibliotheek houdt tijdens de lockdown contact met senioren door ze persoonlijk op te bellen en te vragen hoe het met hen gaat.

Om in contact te blijven met bezoekers bellen medewerkers van FlevoMeer Bibliotheek opnieuw met hun leden. FlevoMeer Bibliotheek Lelystad is daar 22 februari mee begonnen. Zij maken een praatje en vragen of ze een helpende hand kunnen bieden.

FlevoMeer Bibliotheek wil zo laten zien dat ze aan haar leden denkt. Op basis van de ervaringen van Lelystad, wordt in de Noordoostpolder en Urk ook gestart met een nieuwe belronde.

Hoe gaat het met u?

Bij de groep senioren valt nu veel van hun sociale leven weg. Het kopje koffie bij de buren, de wandelgroep, oppassen op de kleinkinderen of de krant lezen in de bibliotheek. Alles is afgelast of gebeurt online. Voor een deel van de ouderen kan dit lastig zijn. Daarom biedt FlevoMeer Bibliotheek graag een helpende hand.

Een bezorgservice

FlevoMeer Bibliotheek biedt altijd al een Bibliotheek aan Huis-service, voor als je (tijdelijk) even niet naar de bibliotheek kunt komen. Daarnaast is er nu een BezorgBieb opgezet, om tijdens de lockdown ook boekentasjes thuis te kunnen bezorgen.

Dat is dan ook een reden waarom de medewerkers in de telefoon klimmen. Via een persoonlijk gesprek willen ze ouderen hierop attenderen en deze gratis service voor leden aanbieden.

Bel de klant

FlevoMeer Bibliotheek startte in het voorjaar van 2020 eenzelfde soort actie tijdens de eerste lockdown. Medewerkers belden met bezoekers en dit werd zeer gewaardeerd. Het vervolg, waarin we de BezorgBieb graag promoten, is in Lelystad van start gegaan en betreft het bellen van klanten tussen de 75 en 85 jaar.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen