Klanttevredenheid Wmo verbeterd

Foto: Pixabay.com

75% tot 90% van de cliënten is tevreden over de kwaliteit en het effect van de ondersteuning vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo).

Dit blijkt uit de resultaten van het onderzoek onder cliënten van de Wmo over 2018. Een onderzoeksbureau voerde voor de gemeente Noordoostpolder het onderzoek uit.


Wethouder Marian Uitdewilligen: “We zetten ons in voor een goede dienstverlening, het is fijn te merken dat dit gewaardeerd wordt. Ten opzichte van 2017 beoordelen de cliënten van de Wmo de dienstverlening gemiddeld iets hoger. Door de ondersteuning van de Wmo gaf bijvoorbeeld 86% van de mensen aan dat ze nu beter de dingen kunnen doen die ze willen, zich beter kunnen redden en 85% gaf aan dat hun kwaliteit van leven is verbeterd.”

Ieder jaar zijn gemeenten verplicht om cliënten van de Wet maatschappelijke ondersteuning te vragen naar hun ervaringen. Voor het onderzoek naar de ervaringen van de Wmo moet een standaard vragenlijst gebruikt worden.

Reacties

article
22185
Klanttevredenheid Wmo verbeterd
75% tot 90% van de cliënten is tevreden over de kwaliteit en het effect van
https://noordoostpolder.nieuws.nl/gemeente/22185/klanttevredenheid-wmo-verbeterd/
2019-06-06T20:11:19+02:00
https://cdn.nieuws.nl/media/sites/241/2019/06/06201051/mobility-scooter-1372965_960_720.jpg
klanttevredenheid, Marian Uitdewilligen, Wmo
Gemeente, Nieuws